Jako że chodzą słuchy o nadchodzącym (luty 2025 r.) remoncie przejazdu pod torami przy ul. Piłsudskiego w Sosnowcu, poniżej historia jego budowy na podstawie znalezionych przeze mnie notatek prasowych.
Najwcześniejszą wzmianką jest ta z Przemysłowo Handlowego Kuriera Sosnowieckiego, pochodząca z roku 1904, i wyliczająca niedogodności, jakie na "przejeździe katowickim" musi przeżywać "publiczność".
Teraz kolej na dwie notatki z Iskry, z roku 1911. Informują one o istnej pladze miejskiej jaką jest tamowanie ruchu na przejeździe, co uniemożliwia rozwój miasta. Ciekawy jest również sposób traktowania "publiczności", która chce przekroczyć tory.Kolejna informacja pochodzi z roku 1916. Redakcja Kuriera Zagłębia wyraża nadzieje, na rychłe wybudowanie wiaduktu pod przejazdem.
Przychodzi pora na rok 1926. Redaktor Expresu Zagłębia informuje o złej jakości bruku za przejazdem.Nadchodzi 27 stycznia 1927 roku. W tym dniu Expres Zagłębia pisze (są też informacje o innych planowanych inwestycjach) o zatwierdzeniu przez magistrat projektu budwy tunelu na przejeździe katowickim. Koszt budowy szacuje się na 3 miliony złotych, budowa będzie podzielona na trzy etapy, zakończenie prac planowane na rok 1928.Wykonawcą całego projektu okazuje się firma C. Lubiński i K. Jaskulski z Warszawy, oddział w Grodźcu.Nie obyło się bez przeszkód, w roku 1928 technik miejski stwierdził brak możliwości rozpoczęcia robót ze względu na objazdowy tor kolejowy ze strony Starego Sosnowca.Prace na szczęście udało się jednak rozpocząć i zimą 1928 roku prasa informuje o ekspresowym tempie budowy!Tunel powstał (otwarcie nastąpiło 2 marca 1931 roku), działał, ale nękała go ta sama plaga co obecnie - zalewanie... Oto notka z roku 1934 (Iskra. Kurier Zachodni).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz